Friday, April 8, 2011

Update STATUS banat GEN9

Bismillahirrahmanirrahim...
sijil yang belum tentu membawa ke syurgaNYA
Alhamdulillah..setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi sebab hingga ke detik saya menaip ini masih diberi kesempatan untuk menghirup oksigenNya.

Jugak kerana majoriti ustazah-ustazah banat GEN9 - persijilan DQ 08/09 telah tamat matrikulasi UIA [PJ + Nilai]. Ada jugak segelintir yang belum..tapi jangan risau..itu bermakna matrik UIA masih menuntut sumbangan anda di sana. Bermakna anda mendapat kelebihan dari kami. Dengan majlis talaqqi..sumbangan untuk Islam dan sebagainya..=)

Supaya anda tidak ketinggalan mengenai kami..[ceh,bajet popule buleh]..maka dengan ini saya berbesar hati untuk menghebahkannya.

So,dah tahu tu..JANGAN LUPA untuk DOAKAN kami..moga berjaya walau apa jua bidang yang bakal kami ceburi nanti.

Ya, ada yang tidak mendapat apa yang dihajati. Well, ALLAH lebih mengetahui segalanya bukan? Redha lah. Moga ALLAH redha. Bersyukurlah. Mungkin ini adalah yang terbaik^_^.. Perancangan ALLAH itu Maha Luas rahmatnya.

Neway, kita adalah busur dari busur-busur Islam. Maka panahlah ke mana arah sekalipun, kita MESTI dan AKAN melakukan yang terbaik dari arah kita. ISLAM itu TINGGI dan tiada yang lebih tinggi darinya. MABRUK 'alaikunn!!!!
----------------------------------------------------------------------------------
[Insyaallah akan ke Kuantan pada September 2011 ini.]


MEDIC
1. Fathy Nabila Najla binti M Fuad
2. Wan Qurrotu Aini binti Wan Sanusi
3. Musyirah binti Amaran
4. Nadiatul Husna binti Fauzi
5. Nurul Nadiah binti Hassan
6. Siti Aisyah binti Mohd Nasri
7. Ameerah binti Mohd Rosli
8. Nurul Emielia binti Mustafa
9. Liyana binti Arsani


PHARMACY
1. Norhajariah binti Ab Manan
2. Siti Zakirah binti Khairuddin
3. Nor Amanina Yusra binti Azizan

DENTISTRY
1. Nurul Bahiah binti Nor Shakiman

ALLIED HEALTH SCIENCE
1. Adawiyah binti Ahmad
2. Adlina binti Zainal Abidin
3. Hajar binti Sharipudin
4. Nurul Husna binti Kamarudin
5. Nurulaina binti Mohd Fauzi
6. Sarah binti Sharipudin


BIOMEDIC
1. Nur Fathiah binti Mohd Radzi
2. Hanisah binti Mohd Sopian
3. Norhani Nabilah binti Mohd Shuhaimi
4. Faizah binti Shamsul Arifin
5. Nur Syakirah binti Akyan
6. Munirah binti Zulkifli
7. Adibah binti Parman

BIOTECH
1. Nur Afiqah binti Ibrahim Mohd Yunos
2. Aisyah Humaira binti Abdul Kadir
3. Siti Khadijah binti Abas
4. Noor Atiqah binti Abdul Razak
---------------------------------------------------------------------------------
[Insyaallah akan ke Gombak pada September 2011 ini.]

ENGINEERING
1. Farah 'Aqilah binti Abdul Hamid

AED
1. 'Atikah binti Alias

LAW
1. Muna Adila binti Che' Rime
-----------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah..seinfiniti kesyukuran dihadratkan...
Bagi mereka yang namanya tiada..jangan risau jangan sedih..
Hanya beberapa detik masa yang membezakan kita..
Namun itu semua bukanlah ukurannya..
Kerna jiwa kita tetap kan bersama walau di mana sekalipun kita berada..
Teruskan perjuangan kalian..
Dalam melangkahkan kaki menapak ke hadapan..
Kami tetap akan menunggu anda walaubagaimanapun terpisah jasad kita..
Kerna kita telah mematri janji..
UKHWAH itu sampai ke syurga..
AMEEN..

26 pandangan:

'Aishah Jauhara said...

Salam satu gen~ :)

Terima kasih kerana tag nama saya untuk mengkhabarkan status ini.
Beberapa tahun akan datang, saya juga mahu ditag atas pertukaran status dari bujang ke..... uhuhu~

Bittaufiq wan najah atas bidang2 yang diambil..moga ada manfaat dan sumbangannya pada perjuangan Islam.

Win as a SYAHID, or die as a SYAHID!

Takbir!!

munirah.zulkifli said...

ALLAHUAKBAR!!!

hehe..insyaallah...blog ini kita cuba kekalkan smpy kita dh ke anak cucu..hehe

yes..walau jalan manapun yang kita amek..moga dapat mendekatkan diri kpdNYA..hanya untuk menggapai redhaNYA..

kanak-kanak banat GEN9..jomla bt reunion..huhu

'Aishah Jauhara said...

Maaf cik munirah, saya tak berapa setuju dengan gelaran 'kanak-kanak'. Sesungguhnya pemikiran kita sedikit sebanyak di'cetekkan' dengan hanya gelaran yang diberikan. Bukankah kita bisa saja memanggil, seperti contoh:

"Baiklah, professor2, dr2, datin2, ustazah2, (dsb), marilah kita bertemu dalam satu perjumpaan untuk memikirkan masalah umat dan jalan penyelesaian.."

:)))))))))))))

munirah.zulkifli said...

hehe..aiwah..ahsanti..
terima kasih ukhti atas teguran anda..

walaupun saya tidaklah meniatkan sedemikian..tapi ada bagusnya juga seperti apa yang disarankan.

Insyaallah..jika diizankan Allah..diberkati dengan kelapangan masa..kita semua bisa ditemukan dalam satu masa.

mengumpul semangat untuk terus memacu perjuangan dari posisi masing-masing.menggerakkan pemikiran serta minda mendepani masalah umat yang kian melarat.

neway,tazkeer dari semasa ke semasa itu amat perlu agar kami tidak lupa dalam kesibukan mengejar akademik.walhal sesungguhnya ALLAH jualah yang memberi kesedaran melalui kalian..=)

'Aishah Jauhara said...

Oh, baik. Dari sebuah gurauan menjadi sebuah teguran. Teguran dari orang yang ditegur. Saya menegur, saya juga ditegur. Anda ditegur, anda turut menegur. Tegur-menegur amalan mulia. Tegurlah yang salah, tegurlah yang songsang, tegurlah yang berdengkur.. ^^

Teguran itu perlu. Pabila ada yang menegur, itu bermakna ianya juga merupakan teguran dari Allah berwasilahkan si penegur. Saya mengenali cara anda, anda mengenali cara saya. Bukankah dalam berukhuwah itu patut saling menegur jika ada tindakan yang perlu ditegur.

Actually, saya bukan nak cakap bab menegur. Saja ja, buat ayat lagu tu tadi..munirah ni pun..tadi tu bukanlah niat untuk menjadi satu teguran, hanyalah kata2 semata2.. :) Anda bukannya tidak mengenali saya yang suka bermain dengan kata2..

Walk the talk..inilah masanya..

Baik, saya perlu berhenti setakat ini. kalau tidak, meleret.. ^_^'

munirah.zulkifli said...

well saudari aishah yang dikasihi..saya amat-amat mengenali anda sudah..hee..saya tahu anda suka bermain kata-kata..begitu juga saya..kanke kite kt DQ kamceng??[terlebih perasan la pulak..]

neway..bukankah ini cara kita berukhwah..??dalam gurauan terselit pengajaran..dalam melawak tersirat pedoman..

SEKOLAH KEHIDUPAN..

belajar dan cuba mengambil manfaat sebanyak yang boleh dari sekeliling..^_^..bukanlah melawak kosong..

hee..adik,i think i should also stop here..else,it'll be a long thread wif both of us only..papon..seronok main ayat dengan adik..lama tak sembang-sembang macam ni..membuahkan isi mencetuskan resolusi menjentik pemikiran..hahaha..

misznurul said...

jom2...huhu, mun le pm... oghe hok xdok shortsem... mun, ktorg x jd p LANGKAWI, s.sem extend :( xle nk jale2 umah mun, huhu....

munirah.zulkifli said...

ouh..yaka bayah..cane plop leh xtend tuh??dop pehe..
em..dh tu..tiket hop doh tepoh tu cane??
huuu...xpe lah..
bt plan mula..haha..sy nok jd PM??ore laen laa..dop panda..^_^

hazwani khamarudin said...

salam..anq, nama amanina yusra macam xdak ja..

munirah.zulkifli said...

haa laa..tertinggai..amanina farmasi

aina said...

thanks muni. i like.
juge comment2 ilmiah dlm ni. >.<

munirah.zulkifli said...

aina : erk..komen ilmiah..huhu..moga ad mnfaatnya..

org islam itu..diamnya ibadah..cakap nya juga ibadah..kerana seluruh kehidupannya orang islam itu tak lain tak bukan hanyalah untuk beribadah kepada Maha Pencipta [51:56]..

Kelana said...

Salam satu aqidah..
juga salam rindu dr kejauhan..

mula2 sekali nak wish kat SEMUA ORANG yg penah sama2 berduka dan bergembira sewaktu kita di dq dulu, moga2 kalian berjaya menggapai apa jua yg dicita2 dan diidam2kan. [ameen..] ^^

walaupun rasa keseorangan masa mula2 sekali m'jejak swak dulu, tp berkat dorongan, pesanan dan 'warning' dr sahabiah2 sekalian, sy b'jaya juga m'bawa diri walaupun msh bnyk yg kekurangan. [khusus bt husna & qotu - inshaAllah pesanan2 b'makna ms jmp ari tu t'semat mati dlm jiwa] doakan shj ya.

mdh mdhn nnt andai Allah mentakdirkan diri ini utk b'temu kembali dgn kalian, biarlah diri ini msh org yg kalian pernah kenali. doakan sy ya.

last but not least, mohon kemaafan sngt2 bt ahli2 usrah sy: wardatulsyaukah-along izzah, ayong husna, angah tiah, alang bahi, achik aisyah, anje nadiah, ayang aisyah, ucu syikin & adik syaki.. lame xtau kaba dan x anta kaba pon kat korg. [ateh da keje kl nnt kalo xde aral kte reU ye. hehe]

aina said...

munirah, org hebat. :P
name adibah cam xdek je dlm ni.die biomed. >.<

zati said...

tahniah semua....tahniah bahiah sorang2...hehe..tp name kte xde...huhu

munirah.zulkifli said...

hehe..taniah bayah sorg2!!!!hee

zati : pulon pa nk ada nama dy gak..tw la senior pon..jgn la buli kami..

zati said...

xde la senior mane pon...hehe...
terbaek la, ramai sciences..barula smangat nk g family day sciences ke...hidup DODGE BLUE!!!
hihi...

Aimi Hannani said...

Alhamdulillah.. Tahniah semua!
Terus berjuang untuk Islam~ =)

'Aishah Jauhara said...

tumpang tanya, muna tak habis lagi ye?

[sedang mengorek2 mencari tambahan warga gombak..dush!]

munirah.zulkifli said...

muna ad lg subjek..tp insyaallah ke gombsk sept jgk..law..hehe

zati said...

yok ngn syikin dh g gombak ke??

munirah.zulkifli said...

haah

'Aishah Jauhara said...

Mun, rasanya yang buat setahun setengah kat cfs pun kena tulis jugak la.. kan?

munirah.zulkifli said...

y buat setahun setengah dah masuk dah..nak tulis jugak eh??
adik la tlg tuliskan..saye dh malas..haha

Kelana said...

aku terpinggir.. =( huhu.. korg ni.. yela.. bkn bdk uia kan. hehe

penyejuk mate said...

sa'..mane ader terpinggir..hehe..sdh pulok..ktorg kt uia ni still igt shbt2 yg ader d tmpt lain..huhu..kenangku dlm doamu..forget u never..always fresh in my mind=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::