Sunday, October 17, 2010

mengapa bantah adam lambert?

bismillahirrahmanirrahim..nastaghfirullahal 'azhim...
so..itulah soalan saya..mengapa kita bantah konsert adam lambert??
ke kita ni hanya sekadar ikut membabi buta (babi jgk dpt nama)..?
orang bantah kita pon nah..bantah jugak..hm..

tapi saya optimis sahabat2 semua mesti ada pegangan sendiri kenapa bantah..
insyaallah atas dasar keimanan...

dengan akal kita yang waras membolehkan kita untuk meneliti dan berfikir..
dengan adanya konsert macam tu..maka mana perginya konon2 kata nak membina modal insan..tapi disuapkan dengan hiburan yang begitu bagai..

ya..ada peraturan dan garis panduan..tapi kalau benda tak elok tu tak elok jugak..seolah olah mahu memanaskan nasi yang telah basi..resultnya bukannya nasi basi tu akan jadi elok segar bugar..sebab apa..dah nama basi tu basi jugak lahh...........boleh faham kot..

pengaruh artis2 yang sebegitu sangat kuat ke atas remaja2 kini yang akhlak serta adabnya makin rosak hanyut ditelan arus dunia terutamanya remaja muslim..
seolah olah melambangkan kita negara yang kononnya islam takde pendirian..
membawa masuk ikon yang tidak elok sikapnya malah di luar tabii'..
seprtinya menghalalkan secara diam..benda yang sememangnya tak wajar.
sah!!..ibarat duri dalam daging..

tapi..benda yang dah lepas tetap dah lepas..kita bukannya ada mesin doraemon boleh patah balik belakang..jadi apa tindakan kita..????hanya senyapkah..??????
adakah cukup hanya sekadar bantahan demo aman..bantah dalam fb..blog etc.??tindakan secara praktikalnya????

maka dengan ini..sayan menyeru..kita BOIKOT segala macam lagu mereka2 dajjal laknatullah..yang melalaikan dan tidak membawa faedah..bukan hanya lagu adam lambert je..tapi semua..lady gaga..rihanna..dsb yang hampeh!.ya..lagu2 mereka sedap didengar..
tapi...................jika beginilah halnya kita..hm..hampeh..maksudnya kita blm lagi capai tahap kefahaman kenapa kita membantah..

bukan kita hanya membantah kemasukan diri tuan empunya penyanyi sahaja..tapi kesemua yang berkaitan termasuk melayan lagu2 mereka..

why not kita shift our music...to other english songs tapi bawa mesej keimanan...
kita sebagai orang islam..orang yang mempunyai iman..perlulah lain dari orang lain..
jika tidak di mana istimewanya kita...??
supaya lagu2 yang kita dengar membawa kepada ibadah..tidak melalaikan..

sebenarnya banyak lagi alternatif lain...dan sekarang alhamdulillah..maher zain muncul dengan konsep lagunya yang amat menawan jiwa...

tidak lupa juga kepada artis lama..seperti outlandish..native deen..zain bikha..yusuf islam...
outlandish yang membawa konsep rock..native deen..r&b..hip-hop..zain bikha santai..yusuf islam layan..so..apa lagi yang anda mahukan..
semua nya dalam tangan anda..!!anda yang memilih..maka..

LET'S TUNE OUR MUSIC WISELY

from now on..

[native deen-im not afraid to stand alone]

1 pandangan:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::