Friday, August 21, 2009

Dah bertunang??Bile?

Biar betol..ish..xkan plak kot..
budak-budak lagi kami nie..x matured lagi pun..

So,what's ur opinion?
Waa...em..xdinafikan kan..cerita kita banat banyaknya cerita yang sama...
bukanla critanya sama..tapi topiknya serupa..other gender..well..fitrah kan..
tapi..rasanya semua mamklum..dikatakan wanita solehah itu pabila di bibirnya x meniti...

Tapi, selalunya kita tewas dengan nafsu sendiri. Jika difikirkan seorang huffaz berbuat demikian..huh..bolehkah dikatakan "nak buat macam mana..dah memang fitrah.."?
fikir2 kan la sendiri..

Yup, rasanya semua dah besar dah kan..yela..19 tahun dah..even ada gak beberapa 18.tapi sama jela kire tue..so, mesti ada antara kita yang dah memikirkan masa depan..

Tapi, watch out! jaga diri anda..from my opinion it is ok 4 anybody to have something but just then take care of your muamalat thing and also your heart..
Masalah hati adalah BARAH kepada jentera-jentera Islam..Janganlah kita menjadi salah seorang perencatnya..Mahukah kita digelar huffaz Quran yang merencatkan agama??Sanggupkah kita nanti berdepan mizan Allah?Yela, kita juga manusia normal..punya perasaan..fitrah semula jadi untuk merasa dan terasa...suka dan tak suka..tapi semua ada batas-batasnya..

Jangan sampai kita nampak baik apa perbuatan buruk yang dilakukan. Rasanya semua faham kot macam mana. Even this looks like small thing but give bad impact inside actually..

Main tarik tali juga teramatlah bahaya..coz boleh ganggu study sometimes..memang kene kuat gle..so, dinasihatkan kepada semua yang rasa ada masalah, untuk settlekan masalah anda tapi dengan cara yang betul. JIHAD lah sebaik-baiknya..

Jagalah hati anda dari virus hati..install iman..muraqabatullah..zikrullah..tilawatul quran..penuhkan hati dengan mahabbatullah..hentikan yang tak patut..

Suburkan bi'ah solehah dalam diri anda..rasanya semua dah masyi tentang kisah sultan muhammad al-fateh..

2 pandangan:

nurul said...

Salam..=)
Ramadhan kareem..=)
ya ukhti munirah, ana ma'aki!

Anonymous said...

mun...
stuju2...
pendapat peribadi....
cuba tunang sampai dua tiga tahun...tapi xpernah berhubung langsung dgn tunang kite(melainkan dgn perantaraan org tengah...
he...ni catu cabaran utk sape2 yg nk sahut cabaran ni....
agak2..mampu tak nk kawal nafsu dan rindu palsu kepada si 'dia' sblm tiba hari diijabkabulkan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::