Friday, May 14, 2010

Kau dan Aku..kini berbeza..




Warkah dari Gombak..

Sahabat..

duniaku kini tiada ceria hilang entah ke mana...
detik2 yang ku lalui penuh duri...

Terkapai-kapai. Namun,kena redah jugak. Dari PJ, berpindah ke Gombak. Kehidupan mesti diteruskan walaupun tanpa adik-beradik dan sahabat-sahabat tersayang.. =(..Nanti pun, korang ramai terbang ke Timur jugak kan...(bukan Timur Tengah ek..)huhu...

Life kat Gombak of course amat berbeza berbanding kat PJ or Nilai...lagi2la amat berbeza dengan DQ..hehe..ada orang cakap,kalu kat PJ dah rasa mencabar, kat main campus lagila...kalu persediaan nak p matrik 2x ganda...kena ganda lagi 3 kalu nak p maincamp..tp ni kat Gombakla..maybe kat Kuantan Campus,islamic sket coz pelajar2 dy pun ulat buku & thiqoh2 sume kan...??=)

Tempat baru..rumet baru..kawan baru..kos baru..life baru..alhamdulillah..macam mana pun kena bersyukur atas apa yang dikurniakan..Kewangan pun mencabar..huh..Life is not easy..Inilah dunia realiti..Kena hadapi..Jangan kecikkan skop pemikiran & dakwah...

Urmm..nak citer apa ya??Gombak??Biah??Study??Mahallah??huhu..ni Mun punya pasalla ni..=P..

Takde apa pun sal Gombak ni..korang datang,taula macam mana Gombak ni..bes ada..xbes pun ada..biasa kita dengar,kat maincampus ni sosial sket..tp tu sume berbalik kepada diri kita..kita nak pilih yang mana??..ada je golongan yang cenderung ke arah pengislahan diri..kalu kita doa banyak2 agar tak hanyut,pandai cari teman yang membantu..inshaAllah kita takkan tersasar jauh..=)

Benar orang cakap,hidup ni kena ada matlamat..vision & mission..tp matlamat tak menghalalkan cara..=) kita je yang berhak nak buat apa kat diri kita..asalkan tak bercanggah dengan garis panduan Islam sudah..

kamu kuliyyah apa??”..

QS”

QS???Quran Sunnah??”

x..Quantity Surveying..under KAED”

really??wow..”

yup..knp?”

xdelah..agak terkejut..ingatkan IRK”

oh..kamu pikir org yg bertudung labuh ni..future dy ustazah jela..?xboleh amik kos lain??”

i guess so..”

we’ll see...bla..bla...bla..”

KAED ni kos paling glamour jugakla kat Gombak..orang pandang tinggi..department paling lawa..pandai design..student femes..n student paling sosial...ini 1st impression orang terhadap budak KAED..setiap kos ada tagline dia..macam2 lgla..

Pernah sembang dgn kakak2 KAED yg *ok..kira sharing moment la..dyorang slalu pesan..BE YOURSELF!!duk dalam KAED kena kuat..kena kuat..kena kuat..jgn patah semangat..ada masalah citer..(T_T)..korang bleh bayangkan kot KAED ni macam mana..huhu..kakak2 ni sume dah rasa mcm mana kena smash ngan lecturer..it’s about personality..i mean tudung labuh..kalu kat Gombak..dy panggil tudung helikopter..biasanya perempuanla yang byk kena..lelaki nak tegur apa..??kalu dy xckp dy ni budak DQ,org pun xkan taukan??personaliti pun biasa2 je..lelaki mana pakai tudung..

Dipendekkan cerita..Gombak best!! Mcm2 bleh tengok..bleh tau..Kalu xbest,dah lama keluar..(“_’)V

Kena pandai cari kekuatan..kalu kita asyik nak duk dlm zon selesa cam kat DQ or mana2 tempat selesa..xbestla hidup ni..xbyk pengalaman..kurang pgtahuan..

Paling penting, buat korang yang huffaz ni..yg ada ilmu agama..kena sebarkan walaupun sepotong ayat..ramai yang dahagakan ilmu2 yang korang ada..

Duk kat maincampus,kena pandai jaga diri..lebih-lebih lagi mcm aku yang xbrape kuat sangat..duk dekat sbulan,macam2 dah menimpa..(org yg tau..taula..(T_T)..yang penting..PERSIAPKAN DIRI,BANYAKKAN BERDOA,KENA RAPAT DGN ALLAH etc..korang lebih tau dr aku..Cuma nak share quote yang menjadi teman sepanjang aku hidup ni..boleh rujuk dalam Ma dza Ya’ni...

JANGAN SESEORANG DARI KAMU MENJADI ORANG YANG TIDAK PUNYA PENDIRIAN DENGAN BERKATA, “AKU BERSAMA ORANG RAMAI, JIKA SEKIRANYA MEREKA BERBUAT BAIK AKU PUN BERBUAT BAIK, JIKA MEREKA BERBUAT JAHAT, AKUPUN TURUT SERTA.........TETAPI HENDAKLAH KAMU MENETAPKAN PENDIRIAN KAMU, MAKA SEKIRANYA MANUSIA BERBUAT BAIK, MAKA HENDAKLAH KAMU BUAT BAIK, TETAPI JIKA MEREKA BERBUAT JAHAT, MAKA HENDAKLAH KAMU MENJAUHKAN DIRI DARI BERBUAT JAHAT”-RIWAYAT TIRMIDZI.

Apa-apapun...wish u ol da best!!! Forget u NOT.. Kenangan indah bersama korang tetap segar di ingatan.. buat uda Aimi yg bakal ke Kuantan Julai ni,gudlak!! Dan jugak anjang hayati,adik jau ke Gombak..gudlak3!! yg bakal berlepas selepas itu pun, gudlak3!!! =) BTW,no shbt2 sume byk hilang.. henset lemas dlm tuuut...

KALAU HASSAN AL-BANNA ADALAH KISAH PERJUANGAN

KALAU BILAL BIN RABAH ADALAH KISAH KEHAMBAAN

KALAU RABIATUL ADAWIYAH ADALAH KISAH KESUFIAN

KITA SEMUA ADALAH KISAH PERSAHABATAN..

BERTEMU & BERPISAH KERANA ALLAH...

Semoga ukhuwah yang terjalin akan kekal kemas simpulannya hingga terpilih di JannahNya..

Salam Perjuangan...

-noor fathihah fatin jaffri-


8 pandangan:

insan dhaif.. said...

isk3..

Ya Allah,berikanlah aku petunjuk dan hidayahMu..

fikiran bercelaru..

runsing..

~dilema~

SuTeRa MaYa said...

anje..syukran..:)

ehm..anje dah merasa, nanti sampai waktunya ude pulak..isk2 :(

setengah tahun tanpa sahabat2 banat gen9..

Diri mohon kekuatan dari Ilahi..

Doakan ude! rindu smua..^_^

MUNIRAH said...

to insan dhaif : apa y dilemanya..nape??huu

ude : insyaallah..tggu km d sana..huu

nje : kuat..kuat..kuat..

.:. NaiMy .:. said...

anje: igt wajahku di kala kau syahdu..T_T

nset lemas dlm......hehe

aina said...

iush.menusuk betul post noor.
menjadi takut kepada Gombak.
hm,btw thanx sbb rjin bagi kata2.
:)

fatihah fatin said...

insandhaif:ye2..apa yg dilema??tkah ke ni??

sutera maya:afwan uda..inshAllah..uda lebih kuat dr anje..=)

aniq mun:tq3 aniq!!!(T_T)i sentiasa kuat..kuat menangis..=P

naimy:ak ingt sokmo wajah mu nje..aura tuuut...thanx nje...

aina:hang xkn masuk gmbak punya sahabat..hang duk kuantan..=)nway,thanx 4 everythng aina..huhu...

****korang ni....

MUNIRAH said...

nje noor : sian nfon mu lemas..huahua..nje..kte jmpe sane ye..bt date..hee

ena : ko ni pehal la..isk2..

ude : kuantan ramai kak2 dq..huu

nje pqah : err..xtw nk ckp ape

acu said...

anje: be strong!!!!!!! (T_T) we all love u

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::