Friday, June 19, 2009

I'ADAHISME

Assalamualaikum..

Buat semua sahabat-sahabat seperjuangan..

Sedikit coretan buat kali ini. Mungkin entri kali ini agak santai kot. (Eh, rasa cam sama je sebelum ni pon)

Pada suatu malam yang indah lagi cantik..Subhanallah...
[Bermadah la plak..]
.........................................

Pernah dengar tajuk tu? I'ADAHISME..ya, kalau dulu kat DQ word tu slalu ja kita dengar kan. (Aii..macam-macam la DQ ni kan..Tambah '-isme' baru la plak. Maklumlah, pakat-pakat cekap BM semua..) Tambah-tambah bila nak dekat ngan exam. Yala...sapa yang tak nak imtiaz..

So, macam mana plak sekarang? Masing-masing dah membawa haluan sendiri. Dah macam susah nak dengar dah word tu. Rasa macam rindu pon ada gak. Kalau dulu kat DQ word tu macam 'label'....dapat maksud ana?

Kalau diamat-amati, masa sekaranglah yang sebenar-benarnya menguji setakat mana AQ kita. Setakat mana 'excellent' nya kita. Sejauh mana kita berusaha untuk menjaganya. Bak kata ustaz Jihadi waktu Haluan Siswa dulu, "I'adah sampai MATI". Masih terngiang-ngiang sampai sekarang.

Em, tapi benarlah seperti yang slalu orang kata, cakap senang la wei..buat tu susah. Tambah-tambah sekarang ni dengan banyak subjek. Waktu penuh sampai ke petang. Tapi semua tu tak mustahil. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Betul tak? Betul3x....

Jadi, salah satu jalannya, buat bebudak cfs..nanti bila klas AQ dah stat, jangan la ngelat plak. Buat yang lain yang tak bersama kat cfs, carilah jalan..berusahalah untuk menjaga AQ anda. Serta berusahalah untuk mentadabburnya dan mengamalkannya. Buat la jadual. Tetapkan waktu. Dan yang penting, paksa diri=).


So, kawan-kawan...sama-samalah kita ingat-mengingati satu sama lain..jangan lupa 'iadah............................

0 pandangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::