Wednesday, March 3, 2010

Ayam Goreng Minyak Masak..?



Alkisahnya bermula....

-Areh, tolong Nor goreng 'ayang'..kekgi ma maroh..

-kekgi sket deh..nok denga lagu jap..bakpo mu dok gorengnya?

-ouk aloh..gi jap..aku banyok keje ag nok wak..

-tau takot minyak 'ngecik'!!!op?..op?..haha..nok jadi bini ganola..

-tau takpo..=)



em..last2,aku wat sendiri..em..memang jauh jarak aku ngan kuali semasa nak letak ayam..huhu..bismillahitawakkaltu’alallah...........



-Areh!!meh jap...tolong nor balik2 ‘ayang’..

-nakotla kakok aku ‘sore’ ni..

-sedap mu ngate kat ku....=(



Then,dia gi sambung dengor lagu dia..tinggalla aku sorang2 kat dapur..berperang ngan minyak panas..Hanya Tuhan Yang Tahu...

And last...siapla ayam goreng(goreng je pun,bukan masak sambal merah..dah bangga diri..=p)

tapi............

mama suh goreng ikan pulak....OH NO!!!!tunggu mama balik kejela..goreng ngan ma..(yeke??)....=)


MORAL


##CARILAH POTENSI DIRI..kayu pengukur seseorang individu dalam menampakkan dirinya seorang ciri2 insan yang unggul,positif dan berjaya dalam tugasan dan prestasinya..

>>>Nor sepatutnya yakin dan berfikiran positif bahawa dia mampu dan boleh menggoreng ayam tanpa bantuan adiknya,Areh(berlagak pandai)


##SHIFT YOUR PARADIGM..cara kita melihat sesuatu, pandangan kita, kerangka rujukan atau kepercayaan kita..

>>>Sepatutnya nor melihat ke depan; cane nak goreng ayam tanpa bantuan orang lain dan dia harus cari alternatif cane nak atasi takut minyak..=)


##KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN!!!! :)


PARADIGMA -> TINDAKAN -> HASIL

(susahya..xblh buat la) (hangat2 tahi aym..biase2 je) (biase2 je..tkt maqbul blh la..)




HAPUSKAN KITARAN TEWAS..CETUSKAN POTENSI SEBENAR DIRI KITA.. SEMUA ORANG BERHAK UNTUK BERJAYA. AYUH!!! TUNTUT HAK ANDA ITU!!!




PARADIGMA -> TINDAKAN -> HASIL

(senangla..mudah je) (usaha semaksima mungkin) Alhamdulillah..mumtaz


srikandi haraki


7 pandangan:

~SuTeRa MaYa~ said...
This comment has been removed by the author.
tataw said...

salam.
Aii..hihi..cter ni realiti ke x?
Klu banin baca ni, malu seh..hehe..

MUNIRAH said...

haha..bak kata ct nurhaliza, 'biarlah rahsia'....

ala..kesah ap.y ptg pengajarannya..

n watak itu u prhatia tntulah BUKAN saya..hee

na'im said...

berat nanang....
dak pe...baguh doh..blaja goreng ayang slow2...
gud2...

Anje said...

ye ke bkn mg aniq?
kpd watak dalang post nie..smart r nie..kire molek doh boleh grg ayg..pahni grg itik plop..huhu

'im said...

ha ha ha...........lawok guh!! dokpe2 :)

aniq said...

jgn dok mbk lawak takot nk goreng ayam je..tp mbk untipati y nk dsmpykn tu..

sggh sluruh khdpn itu satu tarbiyah bg y mngmbl pngjrn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::