Thursday, December 17, 2009

Aku adalah AKU...MENGERTI??!

Bismillah...
Maha Pengasih Allah..atas segala nikmat-Nya..

Salam sejahtera buat warga gen9..

Em..pernah tak tiba2 je kita rasa..terlalu kekosongan...serba tak kena..and suddenly felt i'm alone..

Do you ever feel like breaking down?
Do you ever feel like out of place
Like somehow you just dont belong
And no one understans you
(welcome to my life - WL)

Then rase cm kite sorg je paham perasaan kite..smpy satu masa kita cm dh fed-up dgn org lain y asyik nk kita buat mcm2 sdgkan diorang xfaham pun kite..

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart the only thing that's beating
Sometimes I wish some one out there will find me
Till then I walk alone...
(boulevard of broken dreams - GD)

Ye..saya agak optimis ramai antara kita yang pernah merasa begini termasuklah saye..tapi pernahkah kita terpike kenapa sbnrnye kita rasa mcm ni?
-kaffarah dosa?
-gangguan syaitan?
-ujian?
-jauh dari quran?
-JAUH dari ALLAH?????

Bila satu musibah berlaku kat kita..perasaan celaru..rasa sedih x semena-mena..
kita acapkali terlupa untuk kembalikan kepada yang Empunya perasaan..

Ala bizikrillahi tath'mai'nnul qulub
(Ar-Ra'd : 28)


Yeah,sometimes we tend to forget..wudhuk..doa..solat..taqarrub dgn Nya..
Sedangkan bnd ni mudah je nak buat..tapi kenapa ye..em..
Kalaupun ada juga sesetengah yang kata..dh buat..tapi xhilang pun..
So, kita recheck..
-ape aku buat ni betul ke x..
-kenape..
-ikhlas ke x..
-PERGANTUNGAN aku tinggi ke kat Allah..


Allah xakan memungkiri janjiNya..mesti ada hikmah atas segala sesuatu..
Hati kita juga sudah fitrahnya menghendakkan kepada kebaikan..
Jadi kalau tetiba kita jadi cmtu..mesti ada sesuatu yang tidak kena yang telah 'menyedihkan' n 'memuramkan' hati kita..(igt hati xde perasaan ke..?)

~Jom RENOVATE hati~

9 pandangan:

aishah jauhara said...

Salamullahi 'alaikum warahmatuhu wabarokatuh.

Bismillah wal hamdulillah.

Firman Allah Taala:

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu, melainkan mereka sendiri yang mengubah nasib mereka.."

Erm..dalam lagu 'Arus Ini' by Mestica pun ada keluarkan ayat ni. Siap nasyid dalam loghat Kelantan pulak tu.

Hehe..by the way, ya, Aku adalah Aku. Tapi 'Aku' juga yang menentukan diri 'Aku' tu macam mana. Baik? Sangat baik? Terlampau baik? Agak baik? Kurang baik? Tidak baik? Buruk? Buruk sikit? Agak buruk? Terlampau buruk?
err..ikut la pape pun..

Ya, ya, ana mengerti.. Macam marah je tajuknye..hehe..sori na..gurau ja..

Erm, segalanya berbalik kepada hati kita. Siapa yang membolak-balikkan hati?? Kata Muna, 'Syaitan!!' (dengan konfidennya..) hihi..memain je ea.Muna jangan terasa hati..

Hablum minallah, wa hablum minan nas.. Apa-apa pun, mengadulah pada Allah, dan jika perlu, kongsilah masalah pada rakan2. Mungkin Allah telah menghantar wasilah untuk kita meluahkan rasa. cewah..

Senyum sokmo deh!! Nok kelik doh ni..dok leh nok tulih panje2..hihi..=)

Barokallahu fiik..

Salam juang!

Anonymous said...

Bismillah

Andai tidak menimbulkan fitnah...(dan andai kalo kena mengena)

http://drmaza.com/home/?p=409
(g la web nih ek.takkan xphm kot)

aishah jauhara said...

emm..siapakah gerangan yang tidak bernama itu..?

aniq said...

waa...
np cm pns je isu ni rase..
hehe..

em,pape pon thankz..
by the way..
bermakna sy tulis post ni sy btl2 tgh mengalami..

tp suka tgk bila shbt2 brainstorm keluarkan pdpt..br nmpk hdp..

sglnya bpnca dr hati..
kembali pada Allah~

aniq said...

betulkan skit..

'x bermakna sy tulis post ni sy btl2 mnglaminya"

aishah jauhara said...

Ketahuilah..
sesungguhnya anda tidak keseorangan sahabatku..
hehehe..

aniq said...

Shbt2 ku...
Telah tersebut dalam Quran..

Al-Anfal : 2
Al-Anfal : 45
Al-Ahzab : 41

Kalau xkeberatan check la dlm quran tafsir...

sawah hijau said...

yup mun. not all people know how much we suffer...most of them are like to judge only..
but nevermind, God with us..(^^).
May God give us strenght..
i really need it..
thanx for believe in me.
Dont forget to finish our task k.

aniq said...

hahaha...
task????

tidakk..
aku resign la Na..
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::