Wednesday, October 21, 2009

Meniti Hari



Sedang dok hepi2 sidai kain kul 2 pagi...

Tiba-tiba je enset tergetar...


"Ish, sape la plak ni pepagi buta nieyh.."


So, aku pun dengan sedikit bangga sebab ada jugak orang ingat kat aku pepagi cam ni bukaklah mesej tu...


'belumkah datang waktunya bagi orang2 yang beriman untuk mereka tunduk hati mereka mengingati Allah' [al-hadid : 16]


salam ingatan. moga membawa ingatan pada Allah..


.:checklist harian:.

-brape kali kte beselawat n berzikir?

-sejauh mana kte istiqamah dengan al-mulk dan ma'thurat

-apa dah jadi dengan quran kte?

-jaga pandangan? jaga hati? khusyuk?


~peringatan buat diri ini juga~ salam sayang


-------------------------------------------------------------------------------------


huh, aku terkesima. Kain di tanganku tidak bergerak (sebetulnya kain benda mati memang tak bergerak).

tekakku terasa kering (tak minum air kot)


fikiranku mengimbas kembali. segala apa yang telah aku lakukan. terasa seperti FAIL!!! lebih teruk dari fail exam (hiperbola)


fikiranku merawang. ya, aku sering terlupa. syukur ya Allah, Kau masih lagi sayangkan hambaMu ini. dikurniakan sahabat yang masih tidak jemu memberi nasihat.

0 pandangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Ikhwan GEN9::